Taman Cabaran (Siapa suruh ceroboh?)

>> Nov 30, 2008

Date : 29 Nov 2008
Time : 9.00am
Location : Taman Cabaran, Putrajaya
Distance : 7km

Disebabkan kayuhan minggu ini adalah siri sambungan dari kayuhan-kayuhan yang lepas maka hanya gambar sahaja yang dapat di uploadkan. Bukan malas... tetapi gambar kali ini sudah cukup mengambarkan keadaan sebenar trail Taman Cabaran. Errrmmmm.. memang malas pun.. kerja berjuta kat ofis...huhuuuu....


fuji & mud.. muds

Read more...

Putrajaya Critical Mass Cycle 8

Date : 28 November 2008
Time : 9.30pm
Location : Putrajaya, Malaysia
Distance : 26km

Alhamdullillah, dengan limpah kurnia-NYA berjaya juga menyertai PCM kali ke-8 ini. Walaupun dari awal petang kelihatan cuaca agak gelap. Sepatutnya ride kali nie bersama wife (sarang he). Namun beliau terpaksa menarik diri kerana terikat dengan latihan futsal. Namun seperti biasa ride kali ini ditemani si itik digi yang setia. Laluan kali ini berubah sedikit.. dari presint 9 terus menuju ke Dataran Masjid Putrajaya untuk sesi bergambar. Kemudiannya disambung semula mengikut laluan bulan lepas. Tidak perlu diceritakan lebih lanjut tentang kayuhan kali ini kerana semua peserta yang mengikuti kayuhan kali ini merasai sendiri penat lelah yang sama. huhuu... "lu kayuh ler sendiri"


Flat left... Daoh Darko.. peace!!

Mr white bicycle.. nice, white & clean

briefing!!! briefing!!

line up! line up!!

wife saper ler tu??

conquer!! conquer!

Otai berbaju merah.. four-g-hill berbaju kuning

ladies! ladies!!

sesi ber foto.. retak ler dataran nie....

aduiiyaaiii!! retak jugak nie kang...

... ish!! dah nak retak dah wey!!!

Mr white bicycle again...

Mr white bicycle again, otai sikal tue & me

gaya poyo bersama itik setia..

eh!! bila plak si yean join group redtone nih??

lagenda klasik siot!!

tricycle lagi tu.. perghhh!!!



Disweekintrestfact


Fact 1
Paling muda menyertai PCM kali ini berumur sekitar 4 tahun dan yang paling tua sekitar 58 tahun.

Fact 2
Terdapat berbagai jenis basikal... MTB, Roadbike, Tricycle, Touring, Dahon bike, Basikal tua dan Basikal pasar (Don)

Fact 3
Lebih kurang 90 peserta menyertai kayuhan kali ini yang turut disertai peserta sejauh Kuala Selangor.

Fact 4
Sekalung tahniah buat pengawal-pengawal keselamatan yang bertugas menjaga dataran masjid Putrajaya. Tanpa kawalan kalian mungkin retak dataran itu... anda memang bertanggungjawab.. Bagus!

Fact 5
Kelihatan beberapa regular rider yang tidak dapat menyertai kayuhan kali ini turut hadir bersama keluarga (naik kereta) bagi memberi semangat dan memeriahkan kayuhan kali ini.

Fact 6
Hujan turun dengan lebatnya setelah kesemua rider tiba ke finishing area.

Fact 7
Masih ada rider-rider yang tidak prihatin terhadap keselamatan diri sendiri. Masih mengenakan selipar dan tidak mengenakan helmet. AWAS!! ANDA DI PERHATIKAN!!

Gambar diatas cuma sekadar hiasan.. muahahahaaa!!!

Fact 8
Kelihatan Y.B Datuk Seri Tengku Adnan (Parlimen Putrajaya) tersenyum di dalam Mercedes-nya semasa keretanya terpaksa bergerak perlahan disebabkan laluan presint 9 di penuhi penunggang basikal. Nasib driver dia tak kasi "Hon" kalo tak mesti dah kena %8%k... hehheee...

Fact 9
Diharap pihak berkuasa sekitar Putrajaya memantau perilaku pelawat sekitar Jambatan-jambatan indah yang terdapat di Putrajaya. Ini kerana segolongan pelawat menggunakan jambatan sebagai "port sangap" ntah mabuk, hisap gam, hisap candu ker.. ntah.. cakap merapu bawak kereta. "Ikut aku nak aku tapak je bebudak nie"

Fact 10
Kayuhan kali ini menemukan semula rakan-rakan lama, bekas tunang, rakan sekerja, rakan sekampung, jiran, sahabat blog dll... yang sebelum ini tidak diketahui mempunyai minat yang sama.(basikal) Bagus! bagus!!

p/s : sesetengah gambar diambil dari blog orang lain. mintak halal yek!

Read more...
Blog Widget by LinkWithin

KELIWON JC MURAH?

KELIWON JC MURAH?

NAK PINDAH RUMAH? CARI LORI?

NAK PINDAH RUMAH? CARI LORI?
0123113473 - MAZLAN

Rider Down!


  © Blogger templates Sunset by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP