Taman Cabaran (Serang Balas)

>> Nov 23, 2008

Title : Taman Cabaran (Serang balas)
Location : Presint 20/5, Tmn Selatan, Putrajaya
Date : 23 Nov. 2008
Time : 9.00am
Distance : 6.74km


Ride minggu nie bersama sebilangan R.O.P members yang tak dapat ride Lubuk Kawah (Nash,Don,Fimi & Mie Haro). Disertai juga Geng Ampang dan beberapa rider dari keramat. Seawal 7.30am rider-rider dari Ampang & Keramat telah pun berada di Petronas pasar borong Selangor. "sorry guys.. tayar kereta aku pancit plak".. so, ride bermula sedikit lewat (9.00am). Pedal start dari existing trail yang di lalui last week dan terus ke hut 1. Dari sini layan downhill, naik balik & lepak kerana terpaksa menunggu trail inspection yang dijalankan oleh tokey trail.. didi? ntah didi alias kot..dari Germany mat salleh tu dengan beberapa lagi trail designer.. huhuuu... Kemudian terus pedal menuju ke trail seterusnya sambil melakukan beberapa lompatan & tolakan lagi sehinggalah ke hut 2.

Setelah lepak seketika pedal terus ke trail baru yang kami semua terlepas last week. Trail nie menarik juga dengan lambakan switchback dan drop-drop yang mengujakan. Sampai hut 3 group hadapan telah bergerak ke hut 4 yang di kepalai oleh Don coz aku & Fimi memasuki trail agak lewat dek kerana berborak & bergambar. Turun naik turun naik sampai ke hut 4 di mana rider-rider lain tengah bersantai. Habis sebatang rokok pedal terus menuju ke hut 5 yang merupakan pendakian berlatar belakangkan building PICC...hehee.. Aku,Mie Haro & Fimi je yang lepak kat sini, yang lelain terus turun menuju ke hut 6. Ketika kami bertiga menuju ke hut 6 sempat juga melayan berm & drop yang sedia ada. Sebilangan rider terus menuju ke exit trail untuk pulang dan kelihatan geng Ampang berlumba-lumba membuat aksi lompatan sekitar hut 6.

sambungan trail last week.. trail head nyer ler nie..

Nash in da' house

Fimi di puncak kejayaan...

begitu juga aku..

View dari puncak kejayaan

Don berkongsi pengalaman dengan newbie riders

begitu juga Mie Haro..

basikal di biarkan berselerak...

pendakian ke hut 5

jalan pulang..

Bukti nyata kawasan hutan untuk kegunaan MTB cross country telah di gondolkan demi kemajuan yang sengaja ditunjuk-tunjuk... kelihatan dibelakang penulis sebuah kapal angkasa tersadai di puncak bukit.

Mie Haro

Last week tak banyak gambar Fimi..
so, this week kena upload photo dia je..


view PICC dari celahan handlebar Fuji Tahoe comp

lagi sekali muka Fimi.. asyik tengok jam nak pergi kenduri..huhuu


0 comments:

Blog Widget by LinkWithin

Pyzam Glitter Text Maker

KELIWON JC MURAH?

KELIWON JC MURAH?

NAK PINDAH RUMAH? CARI LORI?

NAK PINDAH RUMAH? CARI LORI?
0123113473 - MAZLAN

Rider Down!


  © Blogger templates Sunset by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP