Urban Ride?

>> May 25, 2009

Date : 24 May 2009
Time : 8.00am

Location : Putrajaya (urban ride)

Distance : 20km
Trail Pincipal : Nobody.. just ride..

Minggu nie layan 'Urban Ride" dengan Pak Bond dekat area Putrajaya. Ride start sekitar jam 8.15am bermula dari Dataran Masjid menuju ke Jambatan Wawasan melalui tarmac. Kemudian ride sekitar pinggir tasik melalui walkway, staircase & beberapa ramp. Terserempak dengan seorang rider yang tengah ride solo.

Haitsan : "Bro.. ride sorang kah?"
Encik Daud : "Tu lah.. sepatutnya saya join group dari Puchong, tapi sorang pun tak nampak"
Haitsan : "Group dari Puchong?? R.O.P kah?"

Encik Daud :"Haahhh!! R.O.P lah... saya tengok kat blog dorang ada post cakap nak buat urban ride, ingat nak join ler nie".

Haitsan : Ooooo... Ok! saya lah yang post kat blog R.O.P tu.. heheeee... saya Haitsan..
Pak Bond : Saya Amer

Encik Daud : Saya Daud... memang tinggal & bekerja di Putrajaya... Wisma Putra.......


Selesai berkenalan kami meneruskan ride dan kemudiannya climb Monumen Alaf Baru sehingga puncak. Seterusnya menuju ke Wisma Putra melalui Taman Wawasan sambil melayan climb-climb manja yang ber-view-kan landskap mahal Putrajaya hasil dari duit cukai pendapatan kita.

Pak Bond : Bro.. bro... paha gua sengal dah.. bila nak sampai puncak nie??

Haitsan : Sikit lagi.. relaks... hikhikk...

Encik Daud : Tak larat jangan paksa..

Kemudian menuruni Wisma Putra dan terus climb melalui zigzag ramp yang menembuskan kami ke Persiaran Masjid. Encik Daud terpaksa pulang awal kerana ada tetamu ingin berkunjung ke rumahnya. Aku & Pak Bond meneruskan ride melalui walkway sekitar tasik menuju ke Alamanda. Kemudian terpaksa berpatah balik kerana laluan di tutup. Melayan climb manja sekitar bangunan SPRM dan terus menuju ke Dataran Masjid bagi menamatkan aturcara.

Monumen alaf baru.. nie hasil duit cukai rokok

Encik Daud

Amer a.k.a Pak Bond

Climb Wisma Putra

Climb lagi

Pinggiran Tasik

Masjid Putrajaya

Zig zag climb

Nyaman

Info

Tempat cuci basikal

Alamanda

SPRM

Walkway

Coming Soon!! Starting from PICC + Pinggiran tasik + Wisma Putra + Persiaran Masjid + Pinggiran Tasik 2 + SPRM + Bulatan Melawati + Wetlands + Bulatan Melawati + Dataran Masjid + Bangunan Kerajaan +
PICC
40km+++

2 comments:

Che May 26, 2009 at 8:06 PM  

Nice ride! aku nak join lagi kalu ada ride lain.. thanks for the pics, aku dah grab a few.

tschuss!

p/s : nanti aku try usha trail taman rimba alam.. ada climbing gak..

hait_san May 26, 2009 at 9:30 PM  

orait bro... dtg ler PCM..hehee

Blog Widget by LinkWithin

Pyzam Glitter Text Maker

KELIWON JC MURAH?

KELIWON JC MURAH?

NAK PINDAH RUMAH? CARI LORI?

NAK PINDAH RUMAH? CARI LORI?
0123113473 - MAZLAN

Rider Down!


  © Blogger templates Sunset by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP